toukokuu 25, 2016

Vesi on sekä hyvä että monipuolinen liikuntaelementti kaikenikäisille ja -kuntoisille harrastajille, sillä se tarjoaa turvallisen ja monipuolisen harjoitteluympäristön. 

Vesiliikunta vaikuttaa terveyteen tehokkaasti veden erityisominaisuuksien ansiosta. Se kehittää kestävyyskuntoa ja siten myös verenkierto- ja hengityselimistön kuntoa sekä lihasvoimaa, tasapainoa ja nivelten liikkuvuutta. Vesiliikunta on myös erityisen nivelystävällinen liikuntamuoto, sillä veden noste vähentää niveliin kohdistuvaa painetta.

Vesiliikuntamuotoja ovat muun muassa uinti, vesijuoksu sekä vesijumppa ja niitä voi harrastaa monissa uimahalleissa sekä varsinkin kesäaikaan myös luonnonvesissä.
TULE-tietokeskuksesta löydät tietoa ohjatuista vesiliikuntamahdollisuuksista, vesiliikuntavälineistä sekä neuvoja itsenäisen vesiliikunnan toteuttamiseen, Tervetuloa!

About the author 

Jenna Wallden

Leave a Repl​​​​​y

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe now to get the latest updates!