TAUKO TEKEE HYVÄÄ

Taukoliikunta tehostaa hengitystä sekä ylläpitää nivelten ja selkärangan liikkuvuutta. Taukoliikunta vilkastuttaa verenkiertoa ja kohottaa vireystilaa.

Nainen nostaa hartioita ylös ja laskee alas.

HARTIOIDEN NOSTO

Pidä yläraajat rentoina vartalon vieressä. Nosta hartiat ylös kohti korvia ja päästä rennosti alas. Toista liikettä rytmikkäästi.

Nainen pyörittää hartioita etukautta ympäri

HARTIOIDEN PYÖRITYS

Pidä yläraajat rentoina vartalon vieressä. Pyöräytä hartiat etukautta ylös ja tuo takakautta alas. Toista liikettä rytmikkäästi.

Nainen kiertää yläselkää ensin vasemmalle ja sitten oikealle.

SELÄN KIERTO

Seiso ryhdikkäästi. Nosta sormet olkapäille ja avaa kyynärpäät sivuille. Kierrä ylävartaloa vuorotellen puolelta toiselle. Pidä lantio paikallaan.

Nainen nyrkkeilee edessä ilmaa.

NYRKKEILY

Nyrkkeile ojentaen yläraajaa vahvasti eteen. Anna ylävartalon kiertyä liikkeen mukana. Tee liikettä reippaasti vuorotahtiin.

Nainen pyöristää ja ojentaa selkää.

SELÄN PYÖRISTYS JA OJENNUS

Työnnä yläraajat alaviistoon ja pyöristä yläselkää. Vie sitten yläraajat vartalon taakse, ojenna ryhti ja avaa rintakehää.
Toista liikettä rytmikkäästi.